Kolagen na zmarszczki szyi

Kolagen jest najbardziej obficie występującym białkiem w naszym organizmie. Można go znaleźć w naszych mięśniach, kościach, skóry i ścięgien. Jest to „klej”, który pomaga utrzymać ciało razem. Daje siłę i elastyczność skóry oraz pomaga zastąpić martwe komórki skóry. Kolagen jest białkiem składa się z aminokwasów, które z kolei jest zbudowany z węgla, tlenu i wodoru. Kolagen zawiera specyficzne aminokwasy – glicyna, prolina, hydroksyprolina i arginina.

Do regeneracji kości, chrząstek i stawów jest niezbędny kolagen zawarty w jedzeniu. Gdy dostarczymy organizmowi kolagen w jedzeniu pod postacią np. żelatyny uzupełnimy jego niedobory. Żelatyna była jednym z pierwszych pokarmów stosowane jako leczenie w starożytnych Chinach. Żelatyna jest idealna dla osób z alergiami pokarmowymi lub wrażliwościami.

Jak każdy materiał, kolagen jest narażona na ścieranie i rozdarcia: powoli rozpada się w czasie. Niestety, jak się starzejemy zdolność skóry do wymiany uszkodzonego kolagenu zmniejsza się jest więcej luk i nieprawidłowe rozciąganie siatki kolagenowej. Proces ten w końcu prowadzi do zmarszczek na szyi, twarzy. Ponadto, kolagen ma wpływ na skórę może być spowodowany przez czynniki środowiskowe, takie jak wystawienie na słońce. Choroby tkanki łącznej, takich jak gorączka reumatyczna, reumatoidalne zapalenie stawów i toczeń, może również prowadzić do zwyrodnienia kolagenu. Jeśli niedobór kolagenu wpływa na skórę, powodując zmarszczki i zwiotczenie skóry, może go usunąć za pomocą zastrzyków kolagenowych. Zastrzyki z kolagenu uzupełniają jego braki. Kolagen na zmarszczki szyi jest idealnym rozwiązaniem. Gdzie go szukać? Dostępne są preparaty z pochodnymi zwierzęcego kolagenu, które aplikuje się tuż pod skórą, w skórze właściwej, gdzie ciało łatwo akceptuje je jako własne.

Oznaki i objawy niedoboru kolagenu – zmarszczki na szyi

Skóra:
kolagen-skoraKolagen jest głównym wsparciem dla skóry. Warstwy zewnętrzne zawierają kolagen. Niedobór kolagenu odzwierciedla do powstawania zmarszczek, zwiotczenia skóry, łatwe powstawanie siniaków i utratą elastyczności.

Mięśnie:
Kolagen jest środkiem cementowania dla włókien mięśniowych. Pacjent z niedoborem kolagenu mogą uskarżać się na częste bóle mięśni.

Chrząstka:
Chrząstka stawowa to podporowa odmiana tkanki łącznej. Utrzymuje struktur stawów połączonych razem. Przegub składający się z wielu struktur, takich jak ścięgna, kości, naczyniach krwionośnych. Niedobór kolagenu w chrząstce może wpływać na stabilność stawu, oprócz wytwarzania sztywność i bóle stawów.

Ściany naczyń krwionośnych:
Niedobór kolagenu mogą mieć wpływ na naczynia krwionośne. Może produkować ból w klatce piersiowej, suchość oczu, bóle głowy, wysypki skórne, trudności z oddychaniem itp

Zęby:
Brak kolagenu rozluźnia zęby, które mogą powodować ból zęba oraz wczesne zniszczenie zębów.

Co można zrobić, żeby zapobiec utracie kolagenu?

  1. Unikaj zabójców kolagenu: palenie tytoniu, za dużo słońca, cukrzyca, złe odżywianie, stres (od nadmiaru kortyzolu) oraz słabe nawilżenie.
  2. HTZ (hormonalna terapia zastępcza) może tłumić efekt spadku elastyczności skóry, utrata gęstości kości, a nawet pozytywnie wpływać na elastyczność tętnic.
  3. Stała obecność witamina C w naszych ciałach. Pamiętaj, by spożywać również sporą ilość warzyw. Posiłki takie należy spożywać systematycznie.
  4. Kwasy tłuszczowe Omega 3 (oleje rybne i lnu, oleje roślinne) są doskonałymi środkami na „nasmarowanie” stawów (aby pomóc elastyczności).
  5. Ćwiczenia: rozwój mięśni może stymulować wzrost nowego kolagenu i zapobiegać zanikowi lub utratę masy mięśniowej, które mogą przyczynić się do zwiotczenia tkanek i spadek gęstości kości.